logo-community

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    פירוק חברות: מדריך לצעדים משפטיים והשלכות

    פירוק חברות: מדריך לצעדים משפטיים והשלכות

    הליך פירוק חברות, הדורש לעיתים גם מעורבות של עו"ד הוצאה לפועל, הוא הליך נפוץ במקרים בהם מתגלעות אי אילו הסכמות בין השותפים בחברה או במקרים בהם החברה נקלעה לקשיים כלכליים ואינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. בעוד שהקמת חברה נחשבת לתהליך פשוט למדי, הליך פירוק חברות דורש טיפול מקיף ומעמיק יותר, תוך התייחסות למגוון סוגיות שונות, החל מפיטור העובדים וסגירת משרדי החברה ועד להתמודדות מול הוצאה לפועל בגין החובות שהצטברו לחברה. אז כיצד מתחילים בתהליך? ומהי הדרך המומלצת ביותר  לעבור את הליך פירוק החברות?

    עורך דין הוצאה לפועל – מדריך לצעדים משפטיים בהליך פירוק חברות

    פירוק חברה יכול להתבצע מרצון, על פי החלטת בעלי המניות בחברה, או מטעם בית המשפט בעקבות בקשה שהוגשה על ידי הנושים של החברה. חשוב להבין, כי אין די בהפסקת הפעילות העסקית של החברה בכדי להעיד על סגירת החברה ולמעשה, כל עוד לא בוצע הליך פירוק מסודר, החברה ממשיכה להתקיים כישות משפטית עצמאית לכל דבר ועניין, מצב העלול לגרור הצטברות חובות וקנסות מיותרים. לפיכך, במקרה של פירוק חברה על פי החלטת בית המשפט חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד הוצאה לפועל, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, המורכב ממספר שלבים עיקריים:

    1. כינוס אסיפה כללית

    בשלב הראשון של הליך פירוק חברות בעקבות חדלות פירעון, בעלי המניות בחברה צריכים להתכנס ולהגיש לנושים דו"ח פיננסי המפרט את יכולותיה הכלכליות של החברה, תוך התייחסות לתביעות ושאר התחייבויות עתידיות. במעמד זה, הנושים ימנו מפרק לחברה.

    1. הודעה לרשם החברות

    בשלב הבא, יש לשלוח הודעה מסודרת לרשם החברות בגין פירוק החברה ומינוי המפרק ולוודא כי פירוק החברה תועד ברשומות.

    1. חלוקת נכסים

    לאחר הערכת יכולותיה הכלכליות של החברה מטעם המפרק, יבוצע חלוקת נכסים לנושים, היודעים מראש כי יקבלו רק סכום יחסי מסך החוב. חלוקת נכסי החברה נקבעת בהתאם לסדרי עדיפויות ודרגות הנושים, כשבעלי זכות קניית קבועה נמצאים בראש הרשימה.

    פירוק חברות עם עורך דין מומחה בתחום

    למשרדנו, משרד עו"ד קורל פרג'יאן, ניסיון רב בתחום דיני חברות והוצאה לפועל וגם אם נראה כי ההחלטה על פירוק החברה היא בלתי נמנעת, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בהקדם ולקבל תמונת מצב מדויקת ומפורטת בנוגע לכלל האפשרויות המשפטיות המומלצות למקרה שלכם.

    שתף באמצעות

    מאמרים נוספים

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
    052-5507498 WhatsApp