logo-community

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מהי הוצאה לפועל ואיך היא פועלת בישראל?

    מהי הוצאה לפועל ואיך היא פועלת בישראל?

    הוצאה לפועל היא גוף השייך למשרד המשפטים, ופועל למימוש ואכיפה של הליכי גביית חובות של אזרחים – הן חובות שבין אדם לחברו (כמו למשל הפרת הסכם שכירות, אי תשלום עבור מוצר / שירות ועוד) והן חובות כלפי רשויות המדינה (פסקי דין וקנסות לדוגמה). במסגרת אמצעי האכיפה של הוצאה לפועל יכולים להינקט נגד החייב מספר הליכים כמו עיקול רכוש/נכסים, עיקול חשבון בנק, הגבלות על הוצאת דרכון ורישיון נהיגה, הליכי פשיטת רגל ועוד.

    איך הוצאה לפועל פועלת בישראל?

    הליכי הוצאה לפועל מורכבים ממספר שלבים:

    1. הגשת בקשה לצו עיקול

    בשלב הראשון של התהליך, הזוכה מגיש בקשה לפתיחת הליכים בלשכת הוצאה לפועל, תוך הצגת אסמכתאות לביצוע צו העיקול – פסק דין, התחייבות כתובה וכדומה. הגשת בקשה לצו עיקול כרוכה בתשלום אגרה, הנקבעת בהתאם לסכום ונסיבות החוב. בשלב זה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד הוצאה לפועל, שיעזור לכם להתמודד עם ההליכים הבירוקרטיים ולמצוא את הפתרונות המומלצים ביותר עבורכם.

    1. מסירת אזהרה

    ככל והבקשה מתקבלת, הרי שיישלח מכתב אזהרה לחייב המודיע לו כי נפתח כנגדו תיק בהוצאה לפועל ועליו לשלם את החוב / למלאת את הוראות פסק הדין בפרק זמן הנקוב במכתב. בנוסף, יצוינו במכתב הוראות והסברים נוספים, מיקום הלשכה בה נפתח התיק ומספר התיק בהוצאה לפועל.

    1. ביצוע צו עיקול

    את צו העיקול ניתן להפעיל באופן מידי, כשמימוש הצו יכול להתבצע על ידי הוצאה לפועל או על ידי חברת גבייה חיצונית. יחד עם זאת, כדאי להכיר כי לחייב קיימת האפשרות להתנגד לצו העיקול בפרק זמן של 20 ימים מקבלת מכתב האזהרה, כשאת ההתנגדות לביצוע צו העיקול יש לגבות בטענות ענייניות, דוגמת – "טענת פרעתי", בקשת הארכת מועד פירעון החוב, בקשה לחקירת יכולת, התנגדות לתביעה על סכום קצוב וטענות נוספות.

    בשורה התחתונה

    הוצאה לפועל היא הגורם האחראי על גביית חובות במדינה ומתוקף תפקידה, קיימים לה מגוון אמצעי אכיפה נוקשים. בכדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם ומהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חובות גבייה שהצטברו לכם, חשוב ומומלץ לפנות בהקדם לעו"ד מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד קורל פרג'יאן. משרדנו מתמחה בייצוג חייבים וזוכים כאחד, תוך מציאת הפתרונות המתאימים לכל תיק ומצב. אנחנו זמינים בשבילכם במספר 052-5507498.

    שתף באמצעות

    מאמרים נוספים

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
    052-5507498 WhatsApp