logo-community

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חדלות פירעון: מה זה אומר ואיך להתמודד?

    חדלות פירעון: מה זה אומר ואיך להתמודד?

    במציאות הכלכלית המוכרת לנו, הצטברות חובות היא נחלתם של חייבים רבים, המוצאים את עצמם לא אחת מתמודדים עם סנקציות והגבלות של הוצאה לפועל. במבט ראשון, נראה כי חייבים אלו נכנסו למצב של סחרור כלכלי בשל התנהלותם הרשלנית, אך בסופו של דבר, המציאות מראה כי רבים מהם הם אנשים נורמטיביים שנקלעו לסיטואציה זו ללא אשמתם. מתוך הבנה זו, המדינה העמידה מספר אפשרויות להסדרת חובות ויציאה לדרך כלכלית חדשה. אחת הבולטות שבהן היא הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

    הליך חדלות פירעון – שלב אחר שלב

    הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מחליף למעשה את הליך פשיטת הרגל, וזאת בעיקר מתוך רצון לרענן את הסטיגמה השלילית שדבקה בהליך פשיטת הרגל, לייעל את ההליכים הבירוקרטיים ולהתמקד בשיקומו הכלכלי של החייב. אז איך מתמודדים עם ההליך? הנה לפניכם פירוט מלא של ההליך שלב אחר שלב:

    1. בקשה לפתיחת הליכים

    השלב הראשון של הליך חדלות פירעון מתחיל בהגשת בקשה לפתיחת הליכים, כשהבקשה יכולה להיות מוגשת על ידי החייב עצמו או על ידי הנושים. את הבקשה יש להגיש לבית משפט השלום או ללשכת הוצאה לפועל וזאת בהתאם לסכום החובות הנדון. על מנת למקסם את סיכויי קבלת הבקשה, חשוב להגיש אותה באופן נכון ומסודר וזאת באמצעות עו"ד חדלות פירעון.

    1. בחינת הבקשה

    בקשת פתיחת הליכים תיבחן על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון ובמידה והחייב אכן לא יכול לשלם את חובותיו והוא מגלה נכונות ויכולת לעמוד במוסר תשלומים גבוה, הרי שהבקשה תאושר.

    1. מינוי נאמן

    בשלב הבא, ימונה נאמן שיבדוק ויפקח אחר התנהלותו של החייב ועמידתו בהסדרי התשלום שנקבעו לו. תקופת המבחן של נאמן עומדת לרוב על פרק זמן של תשעה חודשים ובסופם, יגיש הנאמן דו"ח עם הממצאים ותכנית שיקום כלכלית מפורטת.

    1. קבלת צו הפטר

    במידה והחייב עמד בתוכנית השיקום הכלכלית ובכלל ההתחייבויות שהוטלו עליו במסגרת התכנית, הרי שהוא יקבל צו הפטר המסיים את התהליך ופוטר את החייב מתשלום יתרת החוב.

    משרד עו"ד קורל פרגי'אן – להתמודד עם החובות בצורה הטובה ביותר

    התמודדות עם חובות היא בהחלט משימה לא פשוטה ועם פתרונות נוחים ויעילים כמו חדלות פירעון, אין סיבה להיכנס לסחרור כלכלי בלתי נגמר. למשרדנו, משרד עורכי דין קורל פרג'יאן, יש ניסיון של מעל 10 שנים בתחום. נשמח להתאים עבורכם את פתרונות הסדרי החוב הטובים ביותר. חייגו למספר 052-5507498.

    שתף באמצעות

    מאמרים נוספים

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
    052-5507498 WhatsApp