logo-community

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מתי ואיך להגיש תביעה נגד בנק? כל מה שצריך לדעת

    מתי ואיך להגיש תביעה נגד בנק? כל מה שצריך לדעת

    הבנקים נמנים בין הגופים החזקים במשק, ובשל כך, הם נהנים מיתרונות רבים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה משפטית. בסופו של דבר, כולנו זקוקים לשירותי הבנק, אנשים פרטיים ובעלי עסקים כאחד. לצד מקרים שכיחים יותר כמו חובות לבנקים והליכי גבייה דרקוניים, הרי שקיימים גם מקרים בהם הבנק פעל שלא כשורה, ובגינם עומדת לנו הזכות לנהל הליכים משפטיים ולהגיש תביעות נגד בנקים. בשל מעמדם וכוחם הרב של הבנקים, התובע מגיע למשפט מנקודת פתיחה לא שוויונית במיוחד, ולכן, חשוב לדעת איך להגיש תביעה נגד הבנק בדרך הנכונה ובזמן הנכון.

    באילו מקרים ניתן להגיש תביעות נגד בנקים?

    במרבית המקרים, הבנק הוא זה שמגיש תביעה כנגד הלקוחות, בגין יתרות חוב, הלוואה שלא שולמה, ביטול שיקים, תביעה כנגד ערבים ועוד. עם זאת, קיימים גם מקרים הפוכים, בהם הלקוחות מגישים תביעה נגד הבנק. בין המחקרים הללו נמנים:

    1. חישובי ריביות

    מרבית ככל הרווחים של הבנקים נגזרים מריביות וככל והריביות הללו חושבו לא נכון, הרי שהדבר עלול לגרום להפסדים משמעותיים אצל הלקוח.

    1. חוק נתוני אשראי

    תביעה במסגרת חוק נתוני אשראי תתרחש במקרים בהם הבנק העביר נתונים שגויים לבנק ישראל, דבר שהביא לפגיעה בנתוני האשראי של הלקוח.

    1. פתיחת חשבון

    כעיקרון, הבנקים מחויבים לפתוח חשבון לכל אדם. במקרים של סירוב לפתוח חשבון, הרי שמומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתביעות בנקים בכדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם והאם אכן קיימת עילת תביעה.

    ככל ואכן קיימת עילת תביעה, הרי שניתן להגיש תביעה כספית או תביעה אזרחית כנגד הבנק. את התביעה יש להגיש בערכאה המשפטית המתאימה לפי סכום התביעה המבוקש.

    כיצד ניתן למקסם את סיכויי הצלחת התביעה נגד הבנק?

    אין ספק כי תביעה נגד הבנק היא תביעה מורכבת ומאתגרת במיוחד, כך שאנשים רבים מאמינים שאין להם סיכוי לנצח ולזכות בתביעה. אך למעשה, ככל ותגיעו מוכנים לתביעה, בין השאר באמצעות איסוף כלל התיעודים הרלוונטיים, הוכחת הנזק שנגרם לכם וביסוס עילת התביעה בצורה ברורה וחד משמעית – הרי שפוטנציאל סיכויי הצלחת התביעה שלכם יעלה בהתאם.

    למשרדנו, משרד עו"ד קורל פרג'יאן, ניסיון רב שנים בתחום תביעות בנקים והסדר חובות. אם אתם מעוניינים למצות את פוטנציאל התביעה שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בהקדם.

    שתף באמצעות

    מאמרים נוספים

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
    052-5507498 WhatsApp